Skip to main content

Πως θα βγω στην πρώτη σελίδα Google;

Το ερώτημα που ακούμε όλο και συχνότερα…

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, για να βγω 1ος στην πρώτη σελίδα Google πρέπει να υπηρετήσω κάποιες τεχνικές που θα βοηθήσουνε τον επισκέπτη να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει. Οι τεχνικές ονομάζονται SEO (Search Engine Optimization), στα ελληνικά μεταφράζεται ως βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία της μηχανής αναζήτησης (και της Google αλλά και των υπολοίπων) από την ίδρυση της, να βοηθήσει στη κατηγοριοποίηση των ιστοσελίδων βάση του περιεχομένου τους, ώστε να εξυπηρετήσει τον επισκέπτη να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει.

Αναλυτικά τι είναι το SEO:

Για την ακρίβεια το SEO, στα ελληνικά μεταφράζεται ως βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης. Με απλούς όρους, ο όρος SEO περιγράφει τη συνολική αναδιαμόρφωση και βελτίωση μιας ιστοσελίδας, την αύξηση της επισκεψιμότητάς της, καθώς και την καλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα. Υπάρχουν τεχνικές On-Site (εντός ιστοσελίδας) και Off-Site SEO (χτίσιμο συνδέσμων, social media κλπ.). Μέσα από το γενικά σωστό SEO η Google πείθεται να ανεβάσει το site ψηλά στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα. Θα πρέπει δηλαδή να μπορεί η Google να το “διαβάζει” σωστά (Google Friendly), αλλά και οι χρήστες να μπορούν να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνουν (User Friendly).

Δείτε αναλυτικά τις τεχνικές SEO της Think Different και πως μπορούμε να απογειώσουμε το δικό σας ιστότοπο ή e-Shop.

Έτσι λοιπόν θα λέγαμε ότι είναι πολύ καλές και χρήσιμες και οι διαφημίσεις στο Facebook, το Instagram και τα Social Media γενικότερα, ακόμα καλύτερη η διαφήμιση στη Google με τα Google Ads (παλιότερα Adwords), εξαιρετικής σημασίας οι κριτικές που αποκομίζουμε από το Google My Business, αλλά αυτό που έχει την μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη σημασία είναι η αληθινή, απλή, σταθερή (και ΔΩΡΕΑΝ) διαφήμιση που προσφέρει το ίδιο το website μέσω της Οργανικής Αναζήτησης SEO.

Ας ξεκινήσουμε να δούμε πως στ’ αλήθεια μπορώ να βγω πρώτος στην αναζήτηση για τις λέξεις κλειδιά που με ενδιαφέρουν και γενικά κάποια από τα πιο σημαντικά μυστικά της πρώτης σελίδας Google.

Τίτλος (Title tag)

Ο Τίτλος (Title tag) είναι μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους για να σταθμίσετε τη θέση σας στα οργανικά αποτελέσματα. Θα πρέπει να βρούμε λοιπόν απλά ένα τίτλο με τη βάση του να αποτελείται από λέξεις-κλειδιά που μέσα σε μια γραμμή να σκιαγραφεί και να απλοποιεί το νόημα της ύπαρξης της σελίδα μας.

Ο τίτλος είναι απαραίτητο να μην υπερβαίνει τους 65 χαρακτήρες (δεν υπάρχει αρνητικό όριο ας είναι και μια μόνο λέξη η φράση πχ “αεροπορικά εισιτήρια”). Προειδοποίηση: Δεν θα πρέπει να έχουμε τον ίδιο τίτλο σε πολλές σελίδες, μετράει αρνητικά και έχει αρνητική επίδραση στο συνολικό SEO. Είναι πολύ σημαντικό είναι επίσης να μείνουν γενικά τα αντικείμενα που θα καταχωρηθούν στο XML που θα έχει η Google χωρείς τίτλο. Με πιο απλά λόγια να μην αφήσουμε σε σελίδες, κατηγορίες, άρθρα τον τίτλο “Χωρίς τίτλο” ή “Untitled”!

Η περιγραφή Meta description

Εξίσου σημαντική με τον τίτλο είναι η περιγραφή Meta description, γιατί συμπληρώνει τον τίτλο και ως προς τον χαρακτηρισμό της ίδιας της σελίδας αλλά και γιατί βοηθάει το robots της Google να καταλάβουν το νόημα και να κατηγοριοποιήσουν σωστά. Σας tip θα λέγαμε ότι είναι απαραίτητο να είναι χτισμένη η περιγραφή Meta description από λέξεις-κλειδιά με μοναδικό περιεχόμενο και αυτό να μην υπερβαίνει τους 155 χαρακτήρες.

Τι είναι το Meta description;

To Meta Description είναι ένα απόσπασμα HTML κώδικα στην κεφαλίδα μίας ιστοσελίδας, που συνοψίζει το περιεχόμενο το οποίο πραγματεύεται. Πιο απλά, το Meta Description είναι το περιγραφικό κείμενο που εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο στα αποτέλεσμα αναζήτησης της Google και περιγράφει το εκάστοτε αποτέλεσμα αναζήτησης. Αυτές οι δυο γραμμές καθορίζουν εάν ο χρήστης θα πατήσει το link για να μεταφερθεί στη σελίδα σου ή όχι και κατ’ επέκταση εάν θα επιλέξουν το δικό σου περιεχόμενο από τον ανταγωνισμό. Επίσης, οι λέξεις που εμφανίζονται με bold γραμματοσειρά υποδεικνύουν τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν κατά την αναζήτηση.

Περιεχόμενο

“Content Is King” λέει ο Bill Gates αλλά και άλλοι πολλοί γνώστες του αντικειμένου το τι εστί SEO. Είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι για το SEO το Περιεχόμενο, γιατί είναι αυτό που βρίσκει ο επισκέπτης που το αναζητά και γενικότερα τραβάει την προσοχή, καθώς προκαλεί την ίδια τη Google να το αναζητήσει. Εμείς θα το απλοποιήσουμε κι άλλο λέγοντας ότι πλέον αν έχεις ελκυστικό και μοναδικό περιεχόμενο, ακόμα και με ένα απλό blog θα εμφανίζεσαι ικανοποιητικά. Μην κοπιάρετε (αντιγράφετε δηλαδή) και γενικότερα να μην συμβιβαστείτε με το περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων, που μπορεί να σας αρέσει πως παρουσιάζεται. Αν το κάνετε αυτό,  θα σημαίνει ότι ξεκινάτε με κίτρινη κάρτα από την Google γιατί καταλαβαίνει εύκολα την αντιγραφή αλλά και το μοναδικό, φρέσκο περιεχόμενο. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να ενημερώνεται συχνά και εμπλουτίζεται με νέο υλικό. Είναι σημαντικό και εμείς στη Think Different είτε το εξηγούμε στο πελάτη ότι θα  πρέπει να μην παρατήσει την ενημέρωση του περιεχομένου γενικότερα ή του blog ειδικότερα μετά την κατασκευή, είτε το αναλαμβάνουμε εμείς.

Σε συνέχεια με τα προηγούμενα είναι εύκολα αντιληπτό να πούμε ότι χρειάζεται οπωσδήποτε μια κατηγορία Βlog ή Νέα ένας ιστότοπος, που θα ανανεώνεται όσο πιο συχνά μπορείτε. Το μόνο που χρειάζεται γι’ αυτό είναι χρόνος, διάθεση και καλή επιλογή θεμάτων.  Αν δεν μπορείτε να συντάξετε οι ίδιοι μοναδικό περιεχόμενο, τότε μην κάνετε αντιγραφή (copy paste), αναφερόμενοι απλά στην πηγή, κάντε καλύτερα τη διαδικασία που ονομάζεται επανεγγραφή κειμένων (rewriting) ώστε το κείμενο να είναι πάντα μοναδικό.

Sitemap

Ένα πολύ σημαντικό και επόμενο βήμα στην τεχνική SEO είναι του Χάρτη της Ιστοσελίδας σας ή αλλιώς του Sitemap,το οπίο με απλά λόγια είναι ένα  εξαιρετικά απαραίτητο αρχείο XML που χρησιμεύει ώστε τα robots των μηχανών αναζήτησης να καταγράψουν όλα όσα χρειάζεται από ένα site. Εμείς υποστηρίζουμε την τεχνική / άποψη ότι το sitemap πρέπει να είναι στο τέλος (Footer) της αρχικής μας σελίδα (Home).

Κεφαλίδες Headings

Κάθε σελίδα θα πρέπει να περιέχει διαφορετικές Κεφαλίδες Headings H1, H2, H3 και αυτές θα πρέπει να περιέχουν τα σημαντικά λέξεις-κλειδιά (keywords) του ιστότοπου. Μέσα από πολλές έρευνες και αναλύσεις θα λέγαμε πως είναι πλέον γνωστό πως η Google “αγαπά” τα τακτοποιημένα site και ειδικότερα αυτά που βοηθούν τον επισκέπτη στην κατανόηση του υλικού. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία της μηχανής αναζήτησης (και της Google αλλά και των υπολοίπων) από την ίδρυση της, να βοηθήσει στη κατηγοριοποίηση των ιστοσελίδων βάση του περιεχομένου τους ώστε να εξυπηρετήσει τον επισκέπτη να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει.  Σαν tip θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Κεφαλίδα Heading H1 θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά, επαναλαμβάνοντας την βασική μας περιγραφή και τις λέξεις κλειδιά (Keywords).

Image Alt Text

Η alt περιγραφή κάτω από τις εικόνες ή Image Alt Text θα πρέπει να θεωρείτε σημαντικό, γιατί βοηθάει (και μάλιστα παρά πολύ) το συνολικό SEO του ιστότοπου.

Ο όρος alt text, τον οποίο συναντάμε και ως “Alt Attribute” ή “Alt Description”, είναι από τους πιο συνηθισμένους όρους που ακούμε στο Search Engine Optimization. Περιγράφει το κείμενο που συνοδεύει τις εικόνες το οποίο διαβάζεται (με ηλεκτρονική φωνή) από Screen Readers, βοηθώντας τους χρήστες με προβλήματα όρασης να περιηγηθούν στο web. Το alt text όμως μπορεί να κάνει πολλά παραπάνω στο Search Engine Optimization μιας σελίδας και αυτό είναι κοινώς αποδεχτό από ολόκληρο το SEO Community και την Google. Αντίστοιχα, το να μείνει μια ιστοσελίδα χωρίς Alt Texts στις εικόνες της, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό πλήγμα στα rankings της.

Να πούμε και εδώ ένα σημαντικό tip, η περιγραφή Image Alt Text θα πρέπει να αντιπροσωπεύσει την εικόνα, και όχι την γενική περιγραφή του site.

Το Alt Text ανήκει στα Μetadata, τα οποία δεν είναι ορατά στους χρήστες και περιγράφουν τα δεδομένα που συνοδεύουν.

Τι είναι Μetadata;

Τα Metadata είναι κάποια δεδομένα τα οποία δεν είναι πολλές φορές ορατά στους χρήστες και περιγράφουν κάποια άλλα δεδομένα. Ο όρος αυτός είναι γενικός και χρησιμοποιείται παντού (σε προγράμματα, ιστοσελίδες, κλπ). Για παράδειγμα σε μία ιστοσελίδα τα metadata περιγράφουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτής και δεν είναι ορατά πχ από τους χρήστες αλλά είναι ορατά από τις μηχανές αναζήτησης για να καταλάβουν αυτές περί τίνος πρόκειται. Κάποια τέτοια είναι πχ κάποιες λέξεις κλειδιά (meta keywords), κάποια περιγραφή (meta description), κλπ. Τα metadata είναι το σύνολο όλων αυτών των στοιχείων και ορίζονται μέσα στο head μιας html σελίδας με το tag “meta”.

Τα προηγούμενα χρόνια τα Meta keywords ήταν το άλφα και το ωμέγα του SEO αλλά σήμερα δεν έχουν σχεδόν καμία ισχύ. Η Google έχει σταματήσει κατά πολύ μεγάλο ποσοστό να τα λαμβάνει υπόψη της, φυσικά και πρέπει να είμαστε τυπικοί γνωρίζοντας όμως ότι το κάνουμε απλά για να είμαστε σε όλα άψογοι.

Τι είναι Meta Keywords και γιατί είναι άχρηστα εν έτη 2024;

Meta Keywords είναι είναι κάποιες λέξεις κλειδιά οι οποίες βρίσκονται υπό μορφή metadata -και συγκεκριμένα για μία ιστοσελίδα υπό μορφή meta tags. Τα Meta Keywords είναι απλά λέξεις κλειδιά χωρισμένες με κόμμα, που αντικατοπτρίζουν το περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας και φυσικά όπως όλα τα metadata δεν είναι ορατές στον επισκέπτη, αλλά πχ μόνο στις μηχανές αναζήτησης. Πλέον δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικά μιας και για το seo έχουν μηδενική αξία (οι μηχανές αναζήτησης δεν τα παίρνουν υπόψιν καθόλου), σε αντίθεση με το meta description.

Ελληνικό και αξιόλογο (γρήγορο) Server

Όσο και να ακούγεται παράξενο στο μέσο χρήστη, η έδρα του Server παίζει μεγάλο ρόλο στο συνολικό σας SEO. Φυσικά μαζί με τη γεωγραφική θέση του Server που φιλοξενείται το site, έχει τεράστια σημασία και η δυναμική του ίδιου του Server που έχει το Πακέτο Φιλοξενία σας (Hosting).  Όσο πιο καλός ο Server του Hosting, τόσο πιο αξιόπιστο γενικά θεωρεί και η Google το website σας. Μην ξεχάσουμε να τονίσουμε ότι ένας καλός Server στη φιλοξενία των ιστοσελίδων σημάνει ότι θα “φορτώνει” (loading time) γρήγορα το website σας και θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η ταχύτητα είναι πολύ σημαντική για το SEO.

Backlinks

Τα Backlinks παρομοιάζονται συχνά σαν “ψήφους εμπιστοσύνης” από άλλους ιστότοπους. Κάθε ψήφος αποτελεί ένα σημάδι για τις μηχανές αναζήτησης, ότι το περιεχόμενο της σελίδας είναι αξιόπιστο και χρήσιμο σε άλλους. Συνεπώς, όσο περισσότερες (και ισχυρότερες) από αυτές τις ψήφους έχει μια σελίδα, τόσο υψηλότερα θα κατατάσσεται στα οργανικά αποτελέσματα.

Ως λογική δεν είναι κάτι καινούριο, αφού, αποτέλεσε πριν από χρόνια τη βάση του αρχικού αλγορίθμου της Google (γνωστού ως “PageRank”). Παρόλο που η Google έχει κάνει πολλές και σημαντικές αλλαγές στον αλγόριθμό της από τότε, τα backlinks παραμένουν ένας βασικός παράγοντας κατάταξης για τις ιστοσελίδες.

Σαν tip για τα Backlinks θα λέγαμε, ότι όσο περισσότερα έχει ο ιστότοπός σας, τόσο το καλύτερο! Μην κάνετε το λάθος ποτέ και αγοράσετε έτοιμα “ψεύτικα” backlinks, γιατί η Google θα το καταλάβει αμέσως και όλη προσπάθειά εξαπάτησης θα γυρίσει σε αρνητικό SEO (Black Hat SEO). Μπορείτε να ζητήστε από φιλικές εταιρίες να σας αναπαράγουν και να τους αναπαράγετε και εσείς, αλλά ακόμα και αυτό δεν πρέπει γίνει χωρίς πλάνο και στόχο. Σαν Think-Different μπορούμε αν θέλετε να αναλάβουμε μια τέτοια υπηρεσία σαν μέρος μιας γενικής προώθησης του ιστότοπού σας ή του e-Shop σας μέσω της υπηρεσίας του Branding & Marketing.

Τι είναι τα Backlinks;

Τα Backlinks (επίσης γνωστά και ως Inbound Links) είναι σύνδεσμοι από μία ιστοσελίδα προς μια άλλη σελίδα, σε έναν άλλο ιστότοπο. Η Google και άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης θεωρούν τα Backlinks ως σημάδια (ή ψήφους) που καθορίζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας, στην οποία κατευθύνονται.

Η ηλικία (παλαιότητα) του site

Η παλαιότητα του Domain δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Η ηλικία του website σας είναι ένα θετικό πρόσημο στην συνολική κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης  και στο SEO γενικότερα. Βέβαια όσο σημαντικό και να είναι, εσείς δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για αυτό , απλά να υπάρχετε σαν ιστότοπος και να περιμένετε τα χρόνια να περάσουν.. προσοχή όμως, θα ας δώσουμε ένα tip και εδώ, αν παρατήσετε το website σας χωρίς αλλαγές, updates και νέα άρθρα, ακόμη και αν αυτό έχει ανοδικές τάσεις, όσο παλιώνει θα σας γυρίσει μπούμερανγκ και θα αρχίσει την απότομη καθοδική τάση στις θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Ακούγονται πολλά και γράφονται άλλα τόσα για το ποιες μέθοδοι είναι οι  καλύτεροι για να είστε 1οι στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google. Και αυτλα που αναφέρουμε εδώ ίσως προκαλούν πονοκέφαλο στο μέσο επισκέπτη. Γι’ αυτό υπάρχουμε και εμείς σαν Think Different που αναλαμβάνουμε την πλήρη υποστήριξη της Βελτιστοποίησης SEO της ιστοσελίδας ή του e-Shop σας, ώστε να μην ασχοληθείτε ποτέ με όλα αυτά!

Θα κλείσουμε με το πως απαντάμε συνήθως στην ερώτηση “Θέλω αν βγαίνω 1ος στην Google για την “τάδε” λέξη! Θα το κάνετε;” Η αλήθεια είναι ότι θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο σίγουρα όσων αφορά το SEO της ιστοσελίδας σας, αλλά αυτό είναι μια κακή ερώτηση και δεν μπορούμε να δώσουμε σωστή απάντηση. Άλλωστε, ο στόχος μας δεν είναι αποκλειστικά να βγούμε πρώτοι στη Google για μία βασική λέξη κλειδί, αλλά να φέρουμε κόσμο στην ιστοσελίδα μας. Αν λοιπόν μπορούμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα με άλλες λέξεις-κλειδιά, ας μην είμαστε και πρώτοι στη βασική λέξη κλειδί. Και να τονίσουμε ότι όποιος σας πει ότι θα σας βγάλει 1ους στη Google άμεσα, απλά σας λέει ψέμματα. Δυστυχώς με το SEO, τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα. Σε ότι αφορά το On-site SEO, θα δείτε πιο άμεσα αποτελέσματα καθώς θα βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας ως προς το SEO, αλλά ειδικά μία σωστή στρατηγική για off-site SEO διαρκεί αρκετούς μήνες μέχρι να φανούν τα αποτελέσματα.

Δείτε περισσότερα για το On-site & Off-site SEO και πιο αναλυτικά για τις τεχνικές SEO της Think Different και πως μπορούμε να απογειώσουμε το δικό σας ιστότοπο ή e-Shop.