Skip to main content

Ένας οδηγός για τα έξι (6) σημεία που καθορίζουν την επιτυχία

(μιας ιστοσελίδας)

 

Η κατασκευή ιστοσελίδων από λευκό καμβά δεν είναι μια απλή υπόθεση και  ειδικά στις μέρες μας, όλο και περισσότερα είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συγκεντρώνει μια ιστοσελίδα, για να μπορεί να θεωρείται αντάξια των σημερινών τεχνολογικών στάνταρ και των υψηλών απαιτήσεων και πάντα κόντρα στον ανταγωνισμό. Ας δούμε μαζί ποια είναι τα έξι (6) σημεία που καθορίζουν την επιτυχία μια ιστοσελίδας.

1. Μοναδικό και εξαιρετικό περιεχόμενο

Η μοναδικότητα και ο εντυπωσιασμός του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας είναι το σημαντικότερο κριτήριο μιας καλής ιστοσελίδας, άλλωστε είναι και ο λόγος ύπαρξης μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop, να δώσει την πληροφορία στο κοινό με τον καλύτερο και αμεσότερο τρόπο. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας δηλαδή τα κείμενα, οι πληροφορίες, τα μενού και τα keywords που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να έχουν σαφήνεια, απλότητα, συνδεσιμότητα και λογική συνέχεια. Θα πρέπει ο χρήστης της ιστοσελίδας σας, να εντυπωσιαστεί πρώτα και έπειτα να πάρει άμεσα την πληροφορία που χρειάζεται χωρίς υπερβολές, επαναλαμβανόμενες λέξεις και κουραστικά χωρίς νόημα κείμενα.

Οι επισκέπτες σας δεν έχουν ούτε τον χρόνο, ούτε την υπομονή για να προσπαθήσουν να καταλάβουν τι θέλετε να πείτε, πρέπει απλά να πάρουν το νόημα με τον καλύτερο και ευκολότερο τρόπο.

Χρειάζεται πρωτοτυπία, δημιουργικότητα, καλαισθησία και φαντασία για να  ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και να δημιουργηθεί κάτι μοναδικό. Χρειάζεται κάτι το διαφορετικό (εδώ ερχόμαστε εμείς, εξού και το Think Different), κάτι που θα αφήσει στον επισκέπτη σας (και στο άμεσο μέλλον τον πελάτη σας) με το στόμα ανοικτό.

2. Εντυπωσιακός σχεδιασμός (UI Web Design)

Αδιαμφισβήτητα, ο σχεδιασμός UI (User Interface Design), το design ή πιο απλά το πόσο καλαίσθητο είναι ένα website, αποτελεί ένα από τα δυνατότερα σημεία μιας ιστοσελίδας. Η σχεδίαση ιστοσελίδων απαιτεί από τον κατασκευαστή της (designer) να έχει φαντασία, γούστο, στυλ και άποψη, ενώ στόχος του είναι να προσαρμόσει ένα αισθητικό αποτέλεσμα που θα είναι άριστο στις ανάγκες και στα χαρακτηριστικά του εκάστοτε project (δηλαδή του πελάτη) και γενικότερα του κοινού στο οποίο απευθύνεται.

Δείτε αναλυτικά:

Σχεδιασμός UI (User Interface Design)

Αφορά το σχεδιασμό του ‘μπροστινού’ τμήματος, αυτό που φτάνει ως οπτική επιφάνεια στο χρήστη. Ενισχύει τη θετική του εντύπωση, ενώ παράλληλα βελτιώνει τη γενικότερη αντίληψή του για την εταιρία. Οπωσδήποτε, περιλαμβάνει την ανάλυση των προϊόντων που θα τοποθετηθούν στην σελίδα, όπως και της φιλοσοφίας της εταιρίας. Μέσα από σχεδιαστική έρευνα και καταγραφή αναφορών, δημιουργούμε μια οπτική/γραφική ιστορία, ικανή να προσαρμοστεί σε διαφορετικές συσκευές και να παραλάβει κίνηση και διαδραστικότητα. Δηλαδή, προσφέρει καλαισθησία, συνοχή και πλούσια επιμελημένο περιεχόμενο, για ένα άριστο αποτέλεσμα, που ξεχωρίζει.

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την καλαίσθητη σχεδίαση ενός site είναι και η δημιουργία λογότυπου (logo) και γενικότερα η σύνδεσή της σε ένα ενιαίο Branding. Ένα όμορφο και προσεγμένο λογότυπο, συνδεδεμένο και με το συνολικό branding, ομορφαίνει την ιστοσελίδα, προσδίδει κύρος, επαγγελματισμό και επικοινωνεί την φιλοσοφία της επιχείρησης στο ευρύ κοινό.

3. Χρηστικότητα & ευχρηστία (UX Architecture)

Η ιστοσελίδα πρέπει να έχει ροή. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση η σελίδα να είναι δύσχρηστη ή ακατανόητη στον μέσο χρήστη. Η ευχρηστία, η κατανόηση των μενού και γενικότερα της ιστοσελίδας, αλλά και η συνολική λειτουργικότητα της σελίδας είναι εξαιρετικά σημαντική για αυτό που ονομάζουμε UX (User Experience Design), δηλαδή την καλύτερη εμπειρία χρήστη. Θα πρέπει ο επισκέπτης του site σας να μην δυσκολευτεί καθόλου να βρει την πληροφορία που αναζητά και να μπορεί εύκολα να πλοηγηθεί στις σελίδες του.

Δείτε αναλυτικά:

Σχεδιασμός UX (User Experience Design)

Αναφέρεται στη συνολική εμπειρία που προσφέρει ένα ψηφιακό προϊόν κατά τη χρήση του. Ο στόχος είναι η βελτίωση της χρηστικότητας και στην ευκολία της χρήσης του, με γενικότερο σκοπό μια αποτελεσματική, αξιόπιστη και ευχάριστη πλοήγηση, αυτό σημαίνει ικανοποιημένος πελάτης. Η πολύπλοκη διαδικασία του σχεδιασμού εμπειρίας χρήστη ξεκινά με τη μελέτη και την ανάλυση των ανταγωνιστών, του αγοραστικού κοινού και των προϊόντων που θα φιλοξενηθούν στο εν λόγω ψηφιακό προϊόν και καταλήγει σε δοκιμές, πρωτότυπα, συνεχή παρακολούθηση στόχων και συντονισμούς, μέχρι να φτάσει στην ανάπτυξη του τελικού ψηφιακού προϊόντος.

4. Συμβατότητα σε mobile – Responsive Design

Η 100% συμβατότητα σε κινητά & mobile συσκευές (Responsive Design) είναι η διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής ιστοσελίδων με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτόματα η σελίδα σας να αντιλαμβάνεται από ποια συσκευή (desktop, laptop, tablet ή smartphone) βλέπει την ιστοσελίδα ο χρήστης και προσαρμόζει αυτόματα το περιεχόμενο της (τα μεγέθη των κείμενων, των φωτογραφιών, των μενού), με βάση υπολογισμών (που δεν γίνονται αντιληπτά στον χρήστη) για την καλύτερη παρουσίαση της σελίδας σε όποια συσκευή την βλέπει. Δεν είναι μια εύκολη υπόθεση το Responsive Design, αλλά στις μέρες μας δεν νοείται κατασκευή ιστοσελίδας χωρίς αυτό το απαραίτητο στοιχείο. Είναι βασικό κριτήριο.

5. SEO – Search Engine Optimization

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, με στόχο, να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google για αναζητήσεις συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών που την αφορούν. Όσο όμορφη, λειτουργική και εντυπωσιακή να είναι μια ιστοσελίδα, δεν έχει καμία απολύτως αξία, αν δεν μπορεί κανείς να την βρει εύκολα όταν την αναζητήσει στη Google. Είναι πολύ σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι το SEO και γενικότερα η υψηλότερη κατάταξη της ιστοσελίδας, μεταφράζετε σε αύξηση επισκεψιμότητας που συνεπάγεται σε περισσότερους πελάτες, μεγαλύτερα κέρδη και γενικά σε ότι έχει να κάνει με τα οφέλη της προβολή μια επιχείρησης, που είναι πάντοτε ο στόχος της δημιουργίας της.

6. Ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας

Ένας τελευταίος, αλλά πολύ βασικός παράγοντας μιας σωστής ιστοσελίδας, είναι η ταχύτητα φόρτωσης μια ιστοσελίδας, που είναι ταυτόχρονα και ένας  τεράστιος παράγοντας πετυχημένου SEO. Επηρεάζει άμεσα αλλά και έμμεσα την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης και κατά συνέπεια και το ποσοστό των μετατροπών (μετατροπές = πωλήσεις). Το γρήγορα φωρτόσιμο website προσφέρει μια πολύ καλή εμπειρία χρήσης στον επισκέπτη, εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά σήμερα, που τα πάντα στο internet απαιτείται να γίνονται γρήγορα και αποτελεσματικά. Καθοριστικός παράγοντας για τις επιδόσεις μιας ιστοσελίδας, αποτελεί αδιαμφισβήτητα η σωστή επιλογή του πακέτου φιλοξενίας (Hosting), καθώς επηρεάζει σημαντικά την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας άρα και την συνολική εμπειρία του χρήστη. Σας παραθέτουμε μερικά παραδείγματα από κολοσσούς όπως πχ της Google να λέει “500ms καθυστέρησης = με 20% μείωση κερδών”, την Microsoft για τον Bing “2s καθυστέρηση = με μείωση 2.5% σε κλικ” και της πασίγνωστης Amazon να προσθέτει “100ms καθυστέρηση = με 2% μείωση κερδών”. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι πολύ δύσκολο να πετύχει ο δημιουργός μιας ιστοσελίδας την ισορροπία μεταξύ των σωστών και καθαρών retina εικόνων που “ζυγίζουν” βαριά και της ταχύτητας των κάτω των 3 δευτερολέπτων φορτώματος του website. Υπάρχουν πολλές λύσεις που ένας σωστός developer μπορεί να σας εγγυηθεί την άμεση βελτίωση της ιστοσελίδα σας με τεχνικές Caching και γενική βελτιστοποίηση.

Δείτε περισσότερα για την σημασία της ταχύτητα μιας ιστοσελίδας αλλά και πως να την κάνετε έως και 200% γρηγορότερη εδώ.